Translate

Sunday 15 March 2015

Testimonials 3

***

Anna (Česká republika), jaro 2013

V Santuariu jsem byla 14 dnů. Slunce ráno posílá fialový plamen, tam někde v těch místech se právě vaří ayahuasca. Pobyt byl pro mne velkým přínosem. Pohybovat se ve volné přírodě s klidem a jistotou, možnost postát si u stromů, procítit si přírodu, byliny, stromy, usínat s pohledem do větví stromů a listí, poslouchat zvuky džungle, budit se ráno jak chceš, vnímat čas podle ptáků a nebe. Ráno si užít koupel u řeky, nechat se polévat vlažnou a teplou vodou s bylinami, natírat se citronem, nepoužít celou dobu mýdlo. Pak vypít připravené byliny, které přinese Roberto, okouří je mapačem a podá. Za půl hod. se může snídat, rýže, brambor, platanos, čaj Herba Luisa, voda z horké řeky, která je k dispozici vychlazená v nádržích, lahodná, hladká.Dopoledne je na každém, jak ho stráví, procházka, ležení v hamace, povídání, psaní, kreslení, zabývání se sebou, četba. Odpoledne obdobně, výlety s Enriqem a pomocníky do džungle. S mačetami nám prosekávali cestu, Enrique se zastavoval, kouřil mapačo, aby nás ochránil před nástrahami džungle a vyprávěl u každého léčivého stromu, na co je. 
Večer rituál nebyl každý den, Enrique je Ashaninka šaman a říkal, že to ani není dobré. Druhý rituál byl pro mne to nejkrásnější, co jsem kdy zažila. Bylo to jiné než s Victorem už proto, že nápoj se připravoval přímo na místě a nikdy se nevědělo, jak bude na koho působit, jaká k nám Ája bude. E. říkal, že čím méně vizí, tím lépe, že je tělo již pročištěno a vize jsou tehdy, když se odstraňují bloky nebo se něco řeší. Každý rituál byl krásný, posvátný, prováděný s úctou a pokorou, něco jako v přírodním kostele, tak mi připadala meditační maloka. 
Různě ze světa nás bylo šest, někdo od ledna, od března, dubna. Každý bydlel někde zvlášt v otevřeném tambu s postelí a moskytiérou.V tambu o samotce, když jsem přijela byl jeden člověk, který chodil večer na rituál, jinak tam byl sám, jídlo mu přinesli 1xdenně. Předtím tam byla 8 dní žena a když jsem odjížděla šla do tamba 1 žena na 14dnů. Je to opravdová poustevničina. Obdivuji Enriqa, že podstupuje očistné rituály vždy když se vrací z Honorie od lidí, aspoň 1xročně je na nějakou dobu v tambu a Roberto, který se učí na šamana chtěl do tamba do konce roku, že bude užívat 64 bylin, aby jim rozuměl. Skutečně, kdo chce očistu, tak se musí držet dieta, tak jak je napsáno v podmínkách. Zdá se to přísné, ale funguje to. Byliny to vyžadují, některé jsou dokonce žárlivé a nesnesou ani dotyk druhé osoby.
Dík opravdu velký, organizace výborná. Na letišti mne již čekal s cedulí taxikář Pablo, který mne odvezl do hotelu Faro poblíž moře a nádherného parku, ráno pak vyzvedl a odvezl na letiště do Limy, ukázal cestu uvnitř letiště, kde jsou lety Domesticos do Pucallpy. Tam již čekal doprovod s autem a hned se jelo 2 hod. do Honorie, kde zase byla připravená loď do Huishtinu. V Honorii mne uvítala šamanova rodina a lidi, kteří byli v Sanctuario Huishtin. Bylo to velmi milé. Lodí se jelo asi půl hodiny a ještě pak asi hodinu a něco cesty pěšky. Batohy mi nesli místní lidé a i tak cesta nebyla nejlehčí, protože z civilizované Evropy se skočí rovnou do džungle.
Chtěla bych se tam opět vrátit, jen jak to bude možné. Vzpomínám. Peru je má láska a musela jsem tam znovu, abych si opravila "kódy". Už je to v pořádku. Na psaní by toho bylo dost, vnitřní zážitky jsou však nesdělitelné, hodně takový pobyt člověka posune. Je tam hodně srdce, sounáležitost s přírodou a lidmi, tolerance, láska. :-) 

***

Andy (Slovensko), jaro 2013

...Cítím se moc dobře. Je to zajímavé, v průběhu zpátečního letu z Peru jsem četla knihu, která mi pomohla objasnit něco co mi začalo v průběhu rituálů s Ayahuaskou. Všechno je jak má být...

***

Věra (Česká republika), léto 2013

Přes 20 let mám vitiligo, depigmentaci pokožky, v západní medicíně je to neléčitelné. Vyzkoušela jsem i mnoho alternativních metod, ale bez účinku, právě tady v Santuariu jsem prošla několikaměsíční dietou s různými léčivými rostlinami, které nastartovaly proces léčení, začaly se mi opět objevovat drobné oblasti s pigmentem. Příroda léčí pomalu a je potřeba velká trpělivost a vím, že tento proces bude pokračovat i po ukončení diety a potřebuje mnohem více času, ale během tohoto pobytu jsem vyčistila zásadní příčinu. V průběhu pobytu se také vytratil chronický zánět močových cest a alergie. Má pleť se vyčistila a přineslo to spoustu vedlejších blahodárných účinků, které jsem ani nečekala. Pobyt v tambu na samotce při šamanské dietě byl velmi silnou a nenahraditelnou zkušeností, která mi umožnila hluboké propojení s přírodou a vnímání na mnohem jemnějších úrovních. Ale nebylo to úplně jednoduché, je potřeba odříct si spoustu věcí, na které jsme zvyklí, odstřihnout se od civilizace, mít pevnou vůli a víru a mnohdy mne tyto situace hodně zkoušely, člověk pak ale zjistí při návratu do civilizace spoustu změn ve svém životě a sám v sobě. Rituály na tomto místě jsou jedny z nejsilnějších, které jsem zažila, ačkoliv jsem je dříve absolvovala i s jinými šamany. Vyčistila jsem během nich mnoho i z hluboké minulosti, přišly vize z minulých životů, po kterých se ve mne rozhostil všeprostupující klid a mír a mnoho dalších vizí. 

Děkuji za to s velkou úctou a pokorou. 

No comments:

Post a Comment